sâmbătă, 7 septembrie, 2024

Beneficii unui sistem de management al calitatii

Noutati

Certificarea este o declaratie oficiala ca un anumit lucru, statut sau eveniment este adevarat. Trebuie sa fie emis de o institutie sau de cineva care are autoritate publica. Adica trebuie sa aiba credibilitate in societate. Aceasta credibilitate poate fi instituita prin lege sau rezultatul acceptarii sociale. Care este primul lucru care imi vine in minte dupa citirea acestei definitii?

Banuiesc ca majoritatea oamenilor s-au gandit imediat la ISO. ISO este o entitate a carei credibilitate a fost castigata prin acceptarea sociala si care, astazi, este sinonima cu standardizarea si calitatea. Dar de ce compania mea trebuie sa respecte regulile definite de o entitate care nu obliga pe nimeni sa le respecte? Desigur, pentru multe industrii, aceasta libertate nu exista cu adevarat. Cu toate acestea, in general, se poate spune ca companiile aleg sa urmeze certificarea ISO pentru ca simt ca este benefica.

Motive pentru care compania  ar trebui sa obtina certificarea ISO:

1. Standardizare

Obiectivele standardizarii sunt:

Simplificati productia in diferite industrii;

Asigura consistenta si siguranta produsului;

Promovati colaborarea si compatibilitatea la nivel mondial.

In general, companiile experimenteaza beneficii tehnologice, economice si sociale incontestabile ca urmare a standardizarii.

2. Satisfaceti cerintele clientilor

Acesta este un motiv periculos. Multe companii doresc certificarea ISO doar pentru a satisface o cerinta a clientului. In alte cazuri, clientul declara ca va face afaceri doar cu furnizori autorizati. Da, trebuie sa satisfacem cerintele clientilor in mod satisfacator, dar intr-o maniera plurala si continua. Concentrarea doar pe acest beneficiu si castigul imediat, fara a pune cu adevarat clientul deasupra tuturor, poate costa mult mai mult pe termen lung.

3. Imbunatatiti calitatea proceselor si produselor

Adoptarea unei metode standardizate, in conformitate cu certificarea ISO, se refera la calitate, chiar si atunci cand certificarea nu este ISO 9001. Rezultatul final al unei certificari ISO este un nivel superior de calitate pentru intreaga organizatie si pentru fiecare proces si produs.

Un sistem de management bine conceput si implementat eficient va porni compania  pe drumul catre calitate.

4. Descrieti, intelegeti si comunicati procesele companiei dvs

ISO va solicita sa va identificati si sa va descrieti procesele utilizand valorile de afaceri. Scopul este de a gestiona si controla mai bine procesele de afaceri. Aceste obiective sunt in centrul sistemului . Valorile sunt folosite pentru a intelege si a comunica performanta sistemului vostru in raport cu obiectivele . Daca faceti o incercare sincera de a va califica pentru certificarea ISO, veti afla mai multe despre compania voastra.

5. Imbunatatiti consistenta operatiunilor dvs

Reducerea variatiei in procesele  este cea mai buna definitie a consistentei. Clientul  este cel mai bine servit atunci cand furnizati un produs consistent: cu aceleasi dimensiuni, aceeasi greutate, aceleasi tolerante si aceeasi productie.

Desigur, clientii tai nu vor accepta variatii, si nici tu nu ar trebui! Deci, cum reduceti variatia? Prin cresterea controlului asupra proceselor tale! Controlul vine dintr-un obiectiv clar: colectarea datelor despre un proces si intelegerea modului de ajustare a procesului pentru a mentine rezultatul consistent. Cerintele ISO ajuta in aceste sarcini.

6. Imbunatatiti eficienta, reduceti risipa si economisiti bani

Un sistem de management ISO nu este perfect, dar un sistem bine executat permite companiei  sa se apropie de perfectiune. Pe masura ce procesele tale se imbunatatesc, ele devin mai consistente si iti poti atinge obiectivele in mod mai regulat, oferind rezultate tangibile. De asemenea, veti reduce risipa in procesele voastre.

Deseurile sunt un rezultat al calitatii slabe si al ineficientei si reprezinta bani irositi. Ineficienta este rezultatul variatiei si al proceselor inconsecvente. Reduceti aceste variatii si imbunatatiti consistenta si veti avea mai putine pierderi si mai multi bani. Site-ul www.certificareiso.ro ofera o gama vasta de produse ISO la preturi avantajaose si precizie profesionala!

7. Facilitati colaborarea in afaceri

Faptul ca ISO este larg acceptat la nivel international faciliteaza realizarea de afaceri colaborative, cercetarea si dezvoltarea de noi produse. Standardizarea permite companiei  sa desfasoare afaceri internationale cu certitudinea de a asigura compatibilitatea si invariabilitatea unui produs sau a unui input utilizat in procesul sau.

8. Obtineti recunoastere internationala

Am vorbit despre credibilitatea ISO la inceputul acestui articol, iar acest factor nu poate fi trecut cu vederea. Obtinerea unei certificari ISO va pune compania intr-un grup foarte select. Stim cu totii ca imaginea unei organizatii este un factor foarte important in afaceri.

A fi certificat de ISO inseamna ca ati fost auditat de o terta parte independenta si ca ati demonstrat ca afacerea voastra este conforma cu cerintele celor mai recente standarde de proces de calitate stabilite de Organizatia Internationala de Standardizare. Aceasta certificare inseamna ca procesele  functioneaza eficient si eficient si sunt in concordanta cu cele mai bune practici internationale (alias Standardul).

Acest lucru este benefic pentru compania  atat pe plan intern, cat si pe plan extern. Pe plan intern, pentru ca este posibil sa construiti si sa expediati produse de mai buna calitate, care va incanta clientii si vor ajunge la timp. Si pe plan extern, pentru ca acum puteti comercializa acest fapt catre comunitatea de afaceri din exterior, ceea ce s-ar traduce in niveluri mai mari de vanzari cu un set mai bun de clienti. Companiile care au procese solide construiesc produse de inalta calitate, care ajung atunci cand este nevoie, iar acele companii isi dezvolta o reputatie excelenta.

Exista numeroase certificari ISO care sunt specifice industriei, de la managementul energiei si responsabilitatea sociala pana la managementul riscurilor si sanatatea si securitatea in munca. Pe langa faptul ca are propriile criterii specifice si un set de standarde, fiecare certificare ISO este clasificata numeric.  

(P)

Alte articole

- Publicitate -

Farmaciile Dr.Max

Ortodont
Servicii deratizare, Dezinsectie, Dezinfectie
ITexclusiv.ro

Vadrexim - Anvelope de calitate!
Taxi Heathrow

Comunicate de presa