Cei care dețin un magazin online știu că fiecare detaliu contează. Calitatea produselor livrate clienților, rapiditatea serviciului de livrare și eficiența suportului pentru clienți sunt toate importante. Cu toate acestea, un element adesea subestimat de proprietarii de afaceri online este ambalajul. Alegerea cutiei de carton potrivite pentru produsele expediate poate avea un impact semnificativ asupra percepției clientului și a satisfacției acestuia. Care sunt pașii pentru alegerea potrivită a cutiei de carton pentru un magazin online?
1. Dimensionarea corectă a ambalajului din carton
Primul pas în alegerea cutiei de carton ideale pentru produsele comercializate constă în alegerea corectă a dimensiunii. O cutie de carton trebuie să fie suficient de mare pentru a găzdui produsul, dar nu atât de mare încât acesta să se deplaseze în interior. Astfel, produsul va ajunge intact la client. La nevoie, se pot folosi materiale de fixare și umplere pentru cutii.
2. Prioritizarea calității cutiei de carton
Calitatea cutiei de carton este un factor esențial pentru ca procesul de livrare să decurgă bine. Utilizarea unei cutii de calitate superioară poate fi diferențiatorul care garantează că produsele ajung la destinație în condiții optime. O cutie carton de calitate trebuie să asigure susținere pe verticală, astfel încât să nu se aplatizeze dacă alte colete sunt stivuite deasupra ei.
3. Personalizarea cutiei de curierat cu logo-ul magazinului
În lumea e-commerce-ului, brandingul este cheia succesului. Personalizarea cutiilor de carton adaugă un nivel de profesionalism care cel mai adesea îmbunătățește experiența clientului și crește recunoașterea brandului. Chiar dacă unii proprietari de magazine online consideră că este doar o cutie pentru curierat, să nu uităm că acesta este primul punct de întâlnire al clientului cu brandul respectiv. Clienții pot înțelege multe: de ce întârzie curierul, de ce prețurile cresc, de ce nu li se răspunde la telefon de la primul apel etc., dar un lucru sigur nu pot înțelege – de ce acel magazin nu își respectă propriul brand.
4. Flexibilitatea în achiziționare
Un magazin online care vinde brățări handmade nu are nevoie de aceleași cutii precum un magazin ce vinde aparate de cafea. Aici ne referim atât la dimensiunea cutiei și grosimea sa, cât și la numărul de exemplare necesare pentru o lună. De aceea, cel mai bine pentru proprietarii de afaceri online este să aleagă un furnizor de cutii de carton care să ofere flexibilitate în achiziționare. Dacă magazinul vinde 80 de produse pe lună, nu este avantajos să aibă banii blocați într-un stoc de 1000 de cutii din carton. De aceea, furnizorul trebuie ales în funcție de numărul minim de exemplare impus pentru fiecare model achiziționat. În mod ideal, numărul minim de cutii ar trebui să fie de una pe fiecare model.
În mod cert, alegerea cutiei de carton adecvate este o parte vitală a funcționării unei afaceri e-commerce de succes, indiferent de domeniul de activitate al acesteia. Tot mai multe branduri conștientizează importanța acestui aspect și investesc timp în alegerea unui furnizor care oferă calitate, preț bun (cu oferte pentru cantități mari) și flexibilitate în achiziționare.