Când ne gândim la jocurile de noroc lucrurile sunt cât se poate de clare, mai ales în ceea ce privește modul de accesare, de operare, de funcționare. Când ne gândim la versiunile virtuale, totul pare să fie cu atât mai radical, pentru că acum cazinourile online par să-și fi stabilit deja prioritățile, iar jucătorii știu ce găsesc și unde găsesc. Pariurile fascinează în egală măsură, așa că este clar că această industrie nu-și va slăbi prea curând din interes, mai cu seamă că oamenii sunt mereu curioși să își testeze abilitățile, în special norocul.
Acum, odată cu variantele digitale, totul este doar la un click distanță și nu mai este nevoie de deplasare, de pregătire sau de investiții majore. Pe lângă accesibilitatea la platforme care oferă o gamă variată de jocuri de păcănele (teme diferite, cum ar fi și Shining Crown), de cărți sau de zaruri, ce face totul și mai atrăgător este faptul că providerii se întrec nu doar în facilități, cât mai ales în design. Ne referim aici la acele aspecte care încântă, care atrag și mai ales mențin interesul jucătorului, indiferent de istoricul său, de educație, de venituri sau de perspective – pentru că este vorba și de ceva psihologie aici, despre care vom discuta în rândurile de mai jos.
Evoluția interfețelor de utilizator în jocurile de noroc
Așa cum te-ai aștepta, nu totul a arătat ca acum, când ne referim la cazinourile online, care cu siguranță nu aveau aplicații – erau vremuri când poate nici măcar nu se știa ce sunt acelea. Primul website care a putut găzdui un joc virtual a apărut odată cu accelerarea internetului, care a facilitat accesul multor persoane, fără că măcar să se știe că avea să se pornească un adevărat fenomen. Sigur, existau console de jocuri pe televizor, dar nimic nu seamănă cu ideea de a face jocuri de noroc pe un calculator, ceea ce se întâmplă abia prin anii ‘90 la început.
Sigur, vorbim despre platforme cu capacitate și caracteristici limitate – grafica era la nivel de bază, urmând ca adevăratele schimbări să se contureze abia după vreun deceniu de la lansare, dar mai ales de când s-a înregistrat o popularitate tot mai mare, la acest lucru contribuind și cererea tot mai crescută. Iar pe lângă efectele vizuale tot mai performante, pe lângă detaliile de sunet care sunt ca niște artificii de filme, vorbim și despre implementarea unor software-uri care interpretează comportamentul fiecărui utilizator, dar mai ales despre opțiuni suplimentare precum: bonusare, diversitate, varietate, culori, elemente specifice fiecărui furnizor.
Pașii în crearea unui joc de cazino pentru versiunea online
Dezvoltarea unui joc de cazino este un proces complex care implică trecerea prin mai multe etape și departamente, fiecare fiind la fel de important pentru un rezultat de succes, dar mai ales pentru a se obține ceva interactiv, cât mai ales profitabil. La aceste acțiuni iau parte mai mulți specialiști tehnicieni, iar printre cele mai importante lucruri se numără:
- deciderea genului de joc: poate fi vorba despre un joc de zaruri, despre unul de cărți, despre sloturi, iar aici poate fi implicat un consultant care are acces la datele de interes
- ședințe pentru cercetare și analiză, despre discuții care implică designul, audiența țintă, piața și viziunea proiectului
- notarea tuturor cerințelor care trebuie bifate, iar asta înseamnă să se țină cont de tipul de animație dorite, dacă se dorește ceva 2D sau 3D, despre efectele care îmbină orice de la audio la video
- apar primele schițe de la artiștii care se folosesc de imagini, simboluri, personaje etc
- designul propriu zis este poate cel mai emoționant și solicitant, pentru că aici se face și tot ce tine de efecte speciale, arta jocului, dinamica de mișcare și alte componente vizuale
- dezvoltarea jocului, în baza unui feedback al clientului și integrarea ultimelor detalii
- analiza calității jocului prin teste dedicate și ultimele retușuri
- jocul intră live, îndată ce se primește undă verde
Colaborarea dintre designeri și experți în psihologie
În crearea unui layout funcțional, se pune accentul și pe strategie, așa că dincolo de a se obține o atmosfera importantă, există mai mulți factori de care creatorii țin cont, în baza consultării lor cu niște psihologi care caută răspunsuri de tip marketing, iar aici amintim despre:
- planificarea accesării și anticiparea zonei de interes, pentru a se obține un număr de accesări cât mai mare, de asta este important cui vrei să îl oferi
- confortul și estetica, care nu doar că trebuie să iasă în evidență, dar mai ales să fie ceva comod, să te relaxeze, să te facă să retrăiești acea experiență de joc
- funcționalitatea trebuie să fie fără întreruperi, ca să nu apară frustrări
- flexibilitatea, adică să existe opțiuni de a face totul diferit de fiecare dată
- lumina și culorile – se caută mai ales notele calde, care invita la calm, la destindere, niciodată nimic exagerat, uneori fiind vorba despre diverse asocieri (roșu pentru entuziasm și energie, albastru înseamnă liniște și calm, iar verdele presupune noroc și bani)
- recompensele trebuie să fie trimise de la început, dar oferite la întâmplare, pentru încurajarea constanta de joc, ca de altfel și programe de loialitate sau alte servicii gratuite
- iluzia de ratare face parte din conceptul de design, care înseamnă să simuleze situațiile când aproape că se tratează totul la limită, făcându-l pe client curios și să simtă că victoria este atât de aproape.
Concluzie
Cu siguranță că nu putem acoperi subiectul designului jocurilor de noroc atât de superficial, pentru că tema este una extrem de ofertantă, dacă te apuci să faci un research mai intens. În prezent vorbim despre implicarea unei întregi armate de comunicare, PR, marketing, programatori și analiști pentru a se contura doar ce este mai bun pentru o piață care nu dă semne să slăbească din intensitate.
Calitățile tot mai mari cresc nu doar competitivitatea, cât mai ales interesul jucătorilor, care cer, indirect, să fie răsplătiți tot mai mult și mai mult cu diverse lucruri. Așa au apărut nu doar liniile clare, culorile stridente și detalii complicate, cât și grafica 3D pentru un realism intens, animațiile, navigarea intuitiva, sau mai recent specificațiile pentru o sesiune VR, AR sau AI. Și cumva, chiar acum trăim viitorul, că nu știm când sau dacă se va opri totul din evoluție.